De glutenvrije diëtist | Havermoutpap
16390
post-template-default,single,single-post,postid-16390,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-13.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Havermoutpap

Havermoutpap

 

Ben jij op zoek naar een gezonde manier om de dag te beginnen? Maak dan eens havermoutpap. Met zo’n lekkere warme pap verwen je jouw buik! Je kunt natuurlijk een standaard havermoutpap maken, maar het is nog leuker om hem lekker te “pimpen”. Met (vers) fruit, noten, pitten, zaden, kruiden, groente. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan door de havermoutpap. Kies dus voor een lekkere topping! Omdat we vaak te weinig vezels eten, voeg ik in ieder geval altijd iets van zaadjes toe.

Ingrediënten voor één portie:
40 gram havervlokken*
200 ml (lactosevrije) melk
1 theelepel gebroken lijnzaad

Recept:
breng de havervlokken in de melk aan de kook en blijf roeren tot het een pap wordt. Voeg tijdens het roeren smaakmakers (zoals bijvoorbeeld kaneel, koekkruiden of juist “hartige” kruiden). Pap te dik? Voeg nog wat melk toe. Schenk vervolgens de warme pap in een kom, schep het gebroken lijnzaad er doorheen en versier met een lekkere topping! Zelf kies ik meestal voor wat fruit met noten 🙂

* Eet je glutenvrij omdat je coeliakie hebt? Zorg dan voor gecertificeerd glutenvrije haver!