De glutenvrije diëtist | Snack groente
Op zoek naar heerlijke hapjes schalen voor een feestje, borrel of gewoon op de zondagmiddag? Check deze snack-groente!
groente hapjes
16268
post-template-default,single,single-post,postid-16268,single-format-quote,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,columns-4,qode-theme-ver-13.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Wat ik altijd op tafel zet tijdens een feestje? Deze heerlijke snack-groente!

— Lisanne Bosch, diëtist

Bij mij doen deze schalen het altijd goed op feestjes! Ik maak er daarom een paar van te voren zodat ik ze alleen nog maar uit de koelkast hoef te halen als de visite aanschuift. Lekker en verantwoord snacken!

Ingrediënten voor twee hapjesschalen:

Een komkommer
Een zak worteltjes (ca. 500 gram)
Een rode paprika
Een gele paprika
Een groene paprika
Radijsjes
Een zakje mozzarella bolletjes
Een bakje snoeptomaatjes of cherrytomaatjes
Een paar takjes basilicum
Cocktailprikkers

Recept:

Maak spiesjes van de tomaat, mozzarella en basilicum. Doe hier eventueel wat peper uit de pepermolen overheen. Snijd de overige groente (behalve de radijsjes) in “frietjes” en leg op een schaal. Halveer de radijsjes en leg deze ook op de schaal.

Dipsaus**:

Meng 2 eetlepels (lactosevrije) yoghurt met 2 eetlepels mayonaise. Voeg hier naar smaak kruiden aan toe, zoals een beetje paprikapoeder en Cayenne poeder voor een wat pittigere dipsaus of groene kruiden (bieslook, peterselie, etc.) voor een Italiaanse dipsaus. Ook lekker: met een scheutje knoflookolie!

** Let erop dat de ingrediëntenlijsten van de producten (o.a. mayonaise, kruidenmixen) die je gebruikt glutenvrij zijn.